سلام خدمت همه رفقا و دوستان عزیز
از تاخیر نسبتا طولانی که مابین پست ها افتاده و باعث شده فاصله من با شما کمی بیشتر بشه پوزش میطلبم ولی حقیقت امر اینه که همون طور که گفتم هستم و مطالب این سایت غیر از قیمت ها که طبعا دستخوش تغییرات عمده میشه از سایر جهات به قوت و اعتبار خود باقیست و کماکان میتونید بهره کافی را از انها ببرید و با من در ارتباط باشید .
و اما مطلب :
به تازگی نمایشگاه جالبی در ضلع جنوبی مصلی تهران برگزار شد که در مورد دوچرخه موتور سیکلت و تجهیزات وابسته به اون بود . من هم بصورت اتفاقی از اونجا رد میشدم و با دیدن بنر مخصوص تصمیم گرفتم وارد شم و یک گزارش مختصری رو برای شما علاقه مندان تدارک ببینم تا ثابت کنم ریشه این وبلاگ خشکانده نشده و کماکان فعال هستیم و فقط مشغله های مختلف باعث افتراق موقت ما میشه 
و اصل مطلب :
قبل از پرداختن به گزارش مطلبی رو عنوان میکنم و اون اینه که نمایشگاه مزبور ظاهرا هر ساله در همین هول و حوالی یعنی در تاریخ دی ماه در ضلع جنوبی مصلی بزرگ حضرت امام خمینی (ره) تهران برگزار میشه که تعداد نسبتا مناسبی از برند های معروف موتور سیکلت دوچرخه و سایر صنایع و تجهیزات وابسته به اون یکجا جمع شده و محیط مناسبی برای دوست داران صنعت و دنیای بی کران موتور سیکلت و موتور-سوار هاست .
خوشبختانه من شانس بازدید از این نمایشگاه رو در دومین روز تشکیل اون داشتم و موفق به عکس برداری مختصری از چند محصول جالب شدم که در ادامه براتون قرار خواهم داد .
این نمایشگاه از 28 تا 2 بهمن به مدت تنها 5 روز برگزار شد و در این مدت کوتاه نیز تونست دوستداران مخصوص و مختص خودشو جمع کنه و طیف وسیعی از افراد رو دور هم جمع کنه طوری که شخصا شاهد حضور احمدرضا عابد زاده دروازه بان اسبق تیم ملی و چند تن دیگر از افراد مشهور مانند مربی آموزش موتورر-سوار بانوان در ایران در غرفه های متعدد این نمایشگاه در همون چند ساعت حضورم در نمایشگاه بودم . و این افتخار بزرگی برای ماست که با وجود اطلاع رسانی بسیار ضعیف بازهم همچین شخصیت های برجسته ای با حضور در این محافل رسمی از این صنعت و طیف موتور-سوار ان حمایت کرده و به نوعی دلگرمی عمومی به جامعه القا می کنند .
نمایشگاه مزکور شامل چند بخش مختلف میشد . بخش های مربوط به موتور-سیکلت / بخش مربوط به دوچرخه / بخش مربوط به لوازم و تجهیزات جانبی دوچرخه و موتور سیکلت / بخش نوآوری ها و ابداعات جدید / و بخش مربوط به حرکات نمایشی که ظاهرا در ساعت خاصی برنامه داشتند که متاسفانه در زمان بازدید من مشغول تمرین بودند و نشد از این بخش استفاده و لذت کافی رو ببرم .
( هرچند در قسمتی از پارک نهج البلاغه قبلا شاهد هنرنمایی جوانان مستعد در زمینه فوق بودم که بسیار جالب بود که با دوچرخه های BMX و همچنین اسکیت و اسکیت-بوردحرکات نمایشی بسیار جالبی روانجام میدهند ولی در صورت عدم رعایت جوانب احتیاط ممکنه صدمات آسیب های بسیار جدی و جبران ناپذیری هم به طرف وارد بشه که برا همین باید در این حوزه بسیار دقت عمل داشت )
در کنار تمام این بخش ها غرفه های جانبی اغذیه فروشی ها هم خود نمایی جالبی داشت و شما میتونستید از خوراکی های محلی اقوام ایران عزیزمون نیز به عنوان تست مقداری امتحان کرده و در صورت پسند از انها خرید کنید . تولیداتی مانند انواع نان های سنتی خراسان / انواع شیرینی ها و کلوچه های محلی و حتی لواشک های محلی و .... که با روی گشاده از طرف اقوام اصیل ایرانی به شما تعارف میشه و میتونید برای یکبارم شده تجربه جالبی از این میراث های معنوی جالب داشته باشد . هر چند نمایشگاه های مختص این حوزه ها نیز به کرات در اقصی نقاط تهران و ایران برگزار میشه و بطور تخصصی حوزه مربوط به خودشون رو دارند ولی برای تست قسمتی از این هنرها بخش های جالبی نیز در نظر گرفته شده بود .
و اما حوزه خودمون یعنی موتور ؛
در بدو ورود به اولین سالن بزرگ نمایشگاه با غرفه محصولات گروه صنعتی فارس مواجه شدم که تقریبا تمام تولیدات این گروه رو که شامل موتور سیکلت های پیشرو و موتور سیکلت های باجاج بود رو با نظم خاصی چیده و با انواع کاتالوگ های مربوط که به وفور در غرفه مزبور موجود بود خود نمایی خاصی داشت . محصولاتی مانند انواع موتور سیکلت های پالس از 125 تا 220 سی سی و محصول جدید 200 سی سی پالس با نام پالس 200 ان اس که قیمت ناعادلانه ای داره و بصورت بسیار عجیبی از پالس 220 گرانتر هم هست ! محصولات 125 سی سی پیشرو با نام ها و عناوین بزک شده نیز از دیگر محصولات این غرفه بود .
در ادامه بازدید غرفه هایی که نظر منو بیشتر جلب کرد غرفه یا بهتره بگم فلت (غرفه های ) مربوط به کویر موتور بود که جدا بسیار حرفه ای وارد عمل شده بودند و مجموعه ای بسیار مجهز و شیک نزدیک به 5 غرفه متوالی را در اختیار گرفته و بصورت اکسپرت در هر بخش مجموعه خاصی از حوزه فعالیت خودشون رو در معرض دید بازدید کنندگان قرار داده بودند . این مجموعه عظیم متوالی شامل بخش دوچرخه های تخصصی و اصل کاوازاکی و محصولات مرتبط / بخش محصولات داخلی گروه صنعتی کویر / و چند بخش دیگه از جمله مهم ترین بخش بنام بخش موتور سیکلت های کاوازاکی ژاپن اصل با کیفیت خارق العاده و در معرض دید گذاشتن چند موتور سیکلت بی نظیر مانند کاوازاکی ولکان که از سری موتور های جاده ای هست و نیز موتورهای تریل و آفرود و کراس با حجم ها و ابعاد مختلف از 80 تا 1000 سی سی بود که حتی دیدن این موتور ها آدرنالین خون شما رو 10 برابر میکنه و حس شادابی و طراحی بی نظیر ژاپنی انها سرتعظیم مصرف کننده های متول رو به سوی این محصولات بر می انگیخته و وادار به تعظیم میکند . هرچند گرفتن عکس یادگاری با این محصولات نیز تفریح جالبی بود و خیلی ها با داشتن چند عکس یادگاری از همین محصولات و قرار دادن اون تو برنامه های اجتماعی شون هم لبخند رضایت به دلشون نشسته و با تصاویر اون ها هم کلی لایک جمع میکنند 
در ادامه میشد به بخش نوآوری که مربوط به انژکتوری کردن موتور سیکلت ها برای کاهش مصرف سوخت و افزایش کارایی انجین اشاره کنم که بصورت معرفی و به نوعی استارت ورود به این حوزه یعنی حرکت از کاربرانور به سوی انژکتور در صنعت موتور سیکلت اشاره کنم که طبق ادعای مسئول غرفه به خوبی در چندین موتور تست شده و مشکل خاصی ایجاد نشده است .
هرچند من بشخصه گمان نمیکنم حداقل تو بازه حتی 5 ساله بشه چشم داشتی جهت ورود به این حوزرو داشت چراکه این حوزه نیازمند آشنایی اولیه بخش عظیمی از جامعه موتور-سوار ان با سیستم انژکتور و تفاوت ها و همچنین مهم ترین بخشش یعنی تعمیرات و نگه داری اونه که تا توسط جامعه هضم بشه و مورد فهم و درک کافی قرار بگیره کلی زمان میخواد و بنظر نمیرسه بتونه حرف خاصی داشته باشه و به این زودی ها جای پای خاصی تو این صنعت برای خود باز کنه . حالا باز باید دید بازخورد جامعه و وضع قوانین و مقررات راهنمایی رانندگی و زیست محیطی به چه شکل پیش میره چراکه بی شک مهم ترین محرک این جریان یعنی حرکت از سیستم سوخت رسانی کاربراتور به انژکتور توسط وضع قوانین این دو نهاد قابلیت التزامی و عملی خواهد پذیرفت و در عمل درصد بسیار ناچیزی هستند که از بخوان موتور سیکلت انژکتور تهیه کنند چراکه باتوجه به نوبودن این حوزه در ایران هنوز نیروی کار آزموده و متخصص کافی برای پشتیبانی فنی و تخصصی موجود نیست و لذا اکثریت غالب مردم ریسک خرید این نوع موتور سیکلت ها رو قبول نکرده و هزینه بیشتر تامین سوخت و نگه داری موتورهای کاربراتوری رو به هزینه کمتر سوخت ولی پشتیبانی و تعمیر ضعیف تر موتورهای انژکتوری ترجیح می دهند.
در ادامه بازدید به بخش موتورهای مشابه طرح هارلی دیویدسون که بسیار طراحی جالبی داشتند ولی ساخت چین بودند میتونم اشاره کنم که با حجم 200 تا 250 و رنج قیمتی 10 الی 25 میلیون تومان تا تاریخ این پست قصد تسخیر درصدی از بازار رو بسمت خودشان دارند که بنظر نمیاد با توجه به پشتیبانی بسیار ضعیف قطعات یدکی و تعمیرات مربوط بتونن توفیق انچنانی داشته باشند .
غرفه شرکت سایپا نیز از چند مدل موتور سیکلت بزرگ و جاده ای خود نیز پرده برداری کرد که ابعادی حدود 70% پراید دارند ولی 2 چرخ دارند و دقیقا چه بازار هدفی رو نشونه گرفته برای من مشخص نگردید و ظاهرا بیشتر جهت نشان دادن توانایی های این شرکت در تولید این محصولان داشت و هدف خاصی رو دنبال نمیکرد .
از سایر بخش ها نیز میتوان به حضور پررنگ شرکت های دوچرخه سازی یاد کرد که انواع محصولات زیبا شامل دوچرخه های ایرانی / آلمانی / آمریکایی / چینی و .... در کلاس ها و ابعاد مختلف نظیر دوچرخه های کوهستان / شهری و .... را عرضه کردند اسم ببریم که از برند های معروف میتوان به دوچرخه های شرکت ایران دوچرخ با نام تجاری irdoco / دوچرخه های امریکایی اسمبل تایوان جی تی gt / و حتی دوچرخه های ژاپنی کاوازاکی kawasaki / نام برد که در رنج های قیمتی 500 هزار تومان تا 80 میلیون تومان (!) ، بسته به کلاس و برند و تجهیزات قابل فروش و نمایش بودند .
عکس های مربوط به زودی آپلود و در همین بخش گنجانده خواهد شد .
تا پست بعد فعلا یا علی