X
تبلیغات
اولین و بزرگ ترین سایت تخصصی موتور های سنگین و نیمه سنگین در سطح جهانی و موجود در ایران سلام دوستان عزیز من حامد 23 سال از تهران هستم و از اینکه این وبلاگ رو مشاهده می کنید خرسندم سعی من در ارایه خصوصیات انواع موتور-سیکلت های موجود در ایران و بعضا جهان و گاها مطالب مفید مرتبط با موتور-سیکلت به شما علاقه مندان است امیدوارم مطالب این وبلاگ رو بپسندید در اخر هم از نظر های شما برای بهبود هر چه بیشتر وضعیت وبلاگ بسیار استقبال می کنم خوش باشید مدیر وبلاگ فقط موتور سیکلت

فقط موتور سیکلت

تمامی خصوصیات موتورهای موجود همراه با تصاویر مربوط و حدود قیمت و سایر مطالب پیرامون موتور سیکلت

 

 

سلام دوستان

 

 

 

 

 

تیتر این عنوان اختصاص به مراحلی داره که در صورت :

 

۱) نداشتن مدارک ( کارت موتور - بیمه منقضی نشده - گواهینامه )

۲) نداشتن کلاه کاسکت

۳) عبور از خط ویژه

۴) عبور از پیاده رو

۵) ایجاد صدای ناهنجار اگزوز ویا آلودگی بیش از اندازه

۶) پارک کردن موتور در پیاده رو یا اماکن پر رفت و آمد ( بدون پارکبان معتبر )

۷) هرگونه ملق بازی جلوی چشم قاضی ( خلاف جلوی دید پلیس )

۸) تصادف

۹) سوار بودن بر موتور سیکلت های بالای ۲۵۰ سی سی

۱۰) ...  و بالاخره هر گونه خلاف عادی و یا غیر عادی دیگه که با موتور-سیکلت مرتبط باشد

 

 

 

بشدت عواقب سرسختی را بهمراه خواهد داشت . در صورت مواجه شدن با مامورین راهنمایی رانندگی اگر اوضاع شما شامل یکی از موارد فوق باشد به احتمال ۹۹.۹٪ موتور سیکلت شما توقیف و یا توسط کفی به پارکینگ منتقل خواهد شد که تازه این شروع داستان این پست یعنی مراحل توخیص موتور-سیکلت تان از پارکینگ است ... قبل از اینکه این مراحلو بخوانید با یک جمله خلاصه وار میتونم بگم :

 

 

 

  (( پیشگیری بهتر از درمان است ))

 

 

اکنون فرض بر این است که موتور-سیکلت شما توسط مامورین ذیربط به علت موارد فوق در دام قانون افتاده و حال مراحل ترخیص به شکل زیر باید طی شده تا موتور سیکلت شما دومرتبه وجهه قانونی راندن داشته باشد .

 

۱) گرفتن برگ توقیف موتور سیکلت در صورت توقیف توسط مامور(ین) و یا آگاهی از ستاد جمع آوری موتور سیکلت های موقوفه توسط کفی های جمع آوری و استعلام مرکز آن از پارکبان های ذیربط یا اهالی شاهد ماجرا ( که مثلا آیا توسط راهنمایی رانندگی این اقدام صورت گرفته یا شهرداری تا اشتباها به نهاد های نامربوط مراجعه نشود  )

۲) مراجعه به مرکز پلیس به علاوه ۱۰ و گرفتن برگ خلافی موتور سیکلت و پرداخت آن

۳) گرفتن برگ عوارض شهرداری و پرداخت عوارض معوقه مربوطه

۴) آماده کردن اصل مدارک شناسایی موتور و موتور-سوار ( شامل سند معتبر - کارت موتور سیکلت - شناسنامه مالک - بیمه منقضی نشده با حداقل ۲ ماه مدت تا پایان مدت بیمه - کارت ملی - گواهینامه منقضی نشده ) و کپی از تمام این مدارک به میزان لازم

۵)اخذ قبض پارکینگ و گرفتن کپی از آن به میزان لازم

۶) پرداخت هزینه کفی و یا مهر کفی و مدرک آن و کپی به میزان لازم

۷) مراجعه به ستاد ترخیص موتور سیکلت جهت ارایه مدارک فوق به این ستاد و تهیه پوشه حاوی کلیه موارد فوق با حضور مالک قانونی موتور-سیکلت و یا وکیل قانونی یا بستگان درجه یک مالک و  ارایه شناسنامه یا کارت ملی معتبر برای اثبات .

۸) در صورت طی موفقیت آمیز ۶ خوان قبل و عدم ایجاد مشکلی خاص به شما برگه ی ترخیص از پارکینگ داده میشود و شما در این خوان آخر باید به پارکینگ مربوطه که موتور در آن خوابانده شده مراجعه و پس از پرداخت هزینه پارکینگ و متنیه شدن به اندازه کافی سوار بر موتور سیکلت عزیزتان شده و به سمت سر منزل خود راهی شوید ...( احتمالا قبل از آن به یک کارواش هم سری میزنید !)

 

تمام این مراحل لازم الاجرا بوده و شما باید به دقت هر مرحله را انجام دهید چراکه در صورت بروز نقص در هر مرحله کلی زمان از دست خواهید داد و در نتیجه روزهای ترخیص طولانی تر شده و باالتبع هزینه های بالاتری جهت پارکینگ برایتان منظور می شود .

 

تازه این مراحل در صورتی انجام پذیر است که خدای ناکرده موتور سیکلت و یا موتور-سوار آن قانون شکنی عمده و نامتعارفی در سابقه نداشته باشد و علاوه بر آن حجم موتور-سیکلت نیز زیر ۲۵۰ سی سی و دارای پلاک قانونی باشد . در غیر اینصورت مراحل ترخیص بسیار بسیار پیچیده تر شده و حتی ممکن است موتور سیکلت هیچگاه ترخیص نشود ( مواردی همچون موتور سیکلت های مسروقه / انجام جرم های عمده با موتور سیکلت / عدم انطباق حجم موتور-سیکلت با مقدار قانونی تعیین شده و .... ) که در صورت کار از ترخیص گذشته و روند مراحل در سایر مجاری قانونی طی خواهد شد ...

 

 

خب  دوستان

 

همان طور که میبینیم در صورت قانون شکنی باید  کارهای سختی انجام داد تا مجاری قانونی ترخیص به سلامت طی شده تا ما بازهم روی موتور-سیکلت خود را ببینیم .به نظر من تعدد این مراحل  در واقع به این دلیل است که ثابت کند موتور-سوار وظیفه سنگینی در برابر رعایت قانون بر دوش دارد که در صورت تخطی از آن باید برای قانع کردن قانون از پشیمانی خود از انجام جرم و قانون شکنی مراحل سختی را طی کرده و رضایت نهادهای اجرا کننده قانون را جلب کند تا هم قدر سلامتی خود و دیگران را بیشتر بفهمد هم با فرهنگ صحیح موتور-سیکلت سواری همزیستی لازم را اجرا کند .

 

 

در نهایت امیدوارم این پست مهم را همیشه بخاطر داشته باشید و با رعایت کامل قانون خود را از هر آسیب که در نتیجه بی توجهی یا کم توجهی به قانون است مصون دارید .

 

 

 

موفق باشید

 

فعلا یا علی

 

+ نوشته شده در  جمعه بیست و ششم فروردین 1390ساعت 3:23  توسط حامد  | 

 

 

سلام دوستان

 

 

عید باستانی نوروز بر همتون مبارک

 

 

امیدوارم سال بسیار خوبی را در پیش داشته باشید و به بهترین آرزوهاتون در این سال برسید ... انشالله

 

 

این پست را گذاشتم تا کمی با شما خودمونی تر صحبت کنم .

قبل از هر چیز ورود وبلاگ را به چهارمین سال فعالیتش را تبریک می گم و امیدوارم اگر در طی این مدت نقیصه هایی از این کلوپ بچه های عشق موتور دیده اید به بزرگی خودتون ببخشید تا امسال همه با هم با کمک یکدیگر پربارتر از سال های قبل به توسعه فرهنگ صحیح موتور سیکلت رانی در ایران عزیزمون کمک کنیم تا ثابت کنیم ما جنبه سوار شدن رو موتورهای ۲۳۰۰ سی سی را نیز داریم .....

 

 

در هر صورت سال ۱۳۹۰ هجری شمسی را به تک تک شما اعضای خبر نامه / ویزیتور های دوره ای وبلاگ و همه و همهتون از اقصی نقاط ایران و جهان صمیمانه تبریک میگم .

 

 

 

سال نوتون مبارک

 

 

تا پست بعد

فعلا یا علی

 

 

 

+ نوشته شده در  سه شنبه دوم فروردین 1390ساعت 4:21  توسط حامد  |