تمامی خصوصیات موتورهای موجود همراه با تصاویر مربوط و حدود قیمت و سایر مطالب پیرامون موتور سیکلت
بسم الله الرحمن الرحیم

با عرض سلام مجدد خدمت همه ی شما دوست داران موتور و موتور سواری امروز قصد معرفی این موتور نسبتا زیبا را به شما دارم

نخست معرفی کمپانی :

 

گروه صنعتی فارس موتور

گروه صنعتی فارس (با مالکيت خصوصی) در سال 1376 تاسیس گردید. این گروه فعالیت خود را با تولید 3 مدل موتورسیکلت در کارخانه واقع در شهرک صنعتی سروستان شیراز در استان فارس آغاز نمود. در حال حاضر تولیدات این شرکت به بیش از 22 مدل افزایش یافته که سهم قابل ملاحظه ای از بازار موتورسیکلت ایران را به خود اختصاص داده است.

گروه صنعتی فارس از سه شرکت فارس موتورسیکلت، پیشرو سیکلت فارس و بهتاز سیکلت تشکیل شده است. دفتر مرکزی گروه در تهران قرار دارد و تولید و مونتاژ موتورسیکلت در شهرهای سروستان استان فارس و اردستان استان اصفهان، در کارخانجات این گروه صنعتی انجام می پذیرد. مساحت کارخانجات گروه صنعتی فارس بالغ بر 70 هزار متر مربع و تعداد کارکنان آن بیش از 800 نفر می باشد.

گروه صنعتی فارس نمایندگی رسمی و انحصاری شرکت باجاج هندوستان را در ایران دارا می باشد.

 

اولین موتوری که در این وبلاگ به معرفی آن میپردازم پیشرو ۲۰۰ سی سی از شرکت پیشرو می باشد

این موتور در حال حاظر بین موتورهای ۲۰۰ سی سی ایرانی دارای بیشترین قیمت می باشد که تا به امروز در حدود ۱۲۰۰۰۰۰ تا ۱۳۰۰۰۰۰ تومان می باشد که البته نوسانات قیمت بخاطر فروشندگان مختلف است ولی نرخ طبیعی ان ۱۲۰۰۰۰۰ تومان می باشد

(به علت تقاضاهای شما سعی میکنم در همین قسمت اطلاعات بیشتری از این موتور به شما دوستان عزیزم ارایه برهم )

انجین این موتور ساخت تایوان است و باک بنزین آن تا حدود ۱۵ لیتر بنزین گنجایش دارد و بنابراین با سایر موتورهای ۲۰۰ سی سی به غیر از ان ام اس که ۱ لیتر گنجایش بیشتر دارد برابری میکند

 

همان گونه که از تصویر هم پیداست تنها جا برای راننده تعبیه شده است هرچند جای ترک هم دارد ولی چون این مدل جزو مدل های مسابقه ای است سعی شده تا حد امکان ظاهر انرا به ظاهر موتورهای مسابقه ای نزدیک کنند که من از ۱۰۰ درصد نمره ی ۱۵٪ را به ان میدهم

زین راننده بسیار نرم و راحت بوده و نشستن روی آن دلنشین است و با زین های موتورهای ۱۲۵ سی سی قابل مقایسه نیست

لاستیک عقب دارای قطر نسبتا کم ولی دارای پهنای زیاد است که در شرایط پیچیدن و دور زدن با موتور این عمل را بسیار راحت میکند

 

موتور CDI بوده و ترمز جلو دوبل دیسکی و ترمز عقب هم تک دیسکه بوده و موتور مذکور دارای ۵ دنده میباشد که نسبتا مناسب است (۶ دنده هم وجود دارد که در ادامه مقالات به معرفی آن موتور خواهم پرداخت)

روی نشانگر های مربوط به موتور کار ضعیفی نسبت به بقیه موتور های کلاس ۲۰۰ سی سی انجام شده که دارای نشانگر های :

۱ـ دور موتور

۲ـسرعت

۳ـ سوخت (بنزین)

۴ـ فلاشر ها

۵ـنور بالا و پایین

است که تا حد زیادی ساده اند . موتور تک اگزوزه بوده و از نظر میزان مصرف بنزین نسبتا پر مصرف است که البته شاید این یک امر طبیعی باشد

این موتور پر سر و صداست . هرچند از نظر انجینی با کیفیت بوده و صدای خود انجین و لرزش آن بسیار پایین است ولی به علت آنکه موتور تک اگزوزه بوده و در سرعت های بالا انجین فعالیت بیشتری میکند و دود بیشتری هم تولید میکند به خاطر آنکه تمام این دودها از یک اگزوز مجبورند دفع شوند موتور به شدت سر و صدا میکند ولی روی لرزش آن تاثیر آنچنانی ندارد

عیب بزرگ این موتور استفاده ی بیش از اندازه از قالب پلاستیکی آن است . هرچند این قالب ظاهر موتور را زیبا تر نشان میدهد ولی بسیار ضربه پذیر است و با یک تصادف ساده احتمال شکستن زیادی دارد

نور جلو معمولی بوده و مانند موتورهای ۱۲۵ سی سی دیگر است و نور عقب هم کمی قوی تر از موتورهای ۱۲۵ سی سی است و بهتر دیده میشود

فلاشر ها در حد بسیار ساده طراحی شده اند و اصلا شبیه فلاشرهای موتورهای ریسی واقعی نیستند زیرا در انواع ریسی فلاشرها به فلاپ جلو موتور چسبیده اند که باعث زیباتر شدن موتور و کاهش مقاومت آن در برابر جریان باد می شود در حالی که موتور ان ام اس دارای چنین وضعی نیست و فلاشرهای آن به فلاپ چسبیده اند و در هنگام دور زدن ایجاد تون صدا کرده که بسیار بسیار مفید است

موتور دارای استارت روی بدنه بوده ولی فاقد استارت از راه دور و دزدگیر می باشد

مجموعا از نظر انجینی با کیفیت بوده ولی از نظر بدنه و تجهیزات امنیتی و رفاهی و رسیدن به نهایت سرعت (۱۱۰ کیلومتر ) بسیار ضعیف بوده و دارای اشکال در سیستم دفع دود (در سرعت های بالا) است

تا به امروز هم این موتور دارای بیشترین سهم خرید موتورهای ۲۰۰ سی سی ساخت داخل است که نشان دهنده کیفیت ممتاز قطعات و بالا بودن فناوری به کار رفته در آن با وجود قیمت بسیار عادلانه آن است

ضمن اینکه مدل ۸۷ آن با همین ظاهر و با تفاوت بسیار جزیی در صفحه دور سنج های آن وارد بازار شدا است

 

 

 

+ نوشته شده در  جمعه هفدهم فروردین 1386ساعت 4:18  توسط حامد  |